خانه » تبلیغات در گوگل » افزایش امتیاز کیفی کلیدواژه ها در تبلیغات گوگل ادوردز (۱)
افزایش امتیاز کیفی کلیدواژه ها در تبلیغات گوگل ادوردز
افزایش امتیاز کیفی کلیدواژه ها در تبلیغات گوگل ادوردز

افزایش امتیاز کیفی کلیدواژه ها در تبلیغات گوگل ادوردز (۱)

در بیش‌تر موارد ترفندهای بهبود امتیاز کیفی در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز ساده اند اما ارتقای امتیاز کیفی ممکن است گاه خسته کننده باشد. این ترفندها دو محور اصلی دارند: افزایش نرخ کلیک‌خور و افزایش مرتبط بودن.

حالا Excellent که نه ولی تلاش کنید امتیاز کیفی‌هایتان را زیاد کنید!

نخست باید کلید‌واژه‌ هایی را که امتیاز کیفی پایینی دارند تعیین کنید؛ مثلاً می‌توانید در حساب کاربری‌تان از یک فیلتر استفاده کنید و کلیدواژه‌ هایی را که امتیاز کیفی آنها ۴ به پایین است جدا کنید. امتیاز کیفی پایین بعضی از کلیدواژه‌ ها کیفیت کلی گروه آگهی را پایین می‌آورد؛ پس برای این کلیدواژه‌ ها باید چاره‌ ای اندیشید. ساده‌ ترین راه متوقف کردن یا حذف آنها است. اما ممکن است برخی از این کلیدواژه‌ ها ارتباط زیادی با کسب و کار تبلیغ شده شما داشته باشند و حذف‌شان باعث کم شدن تعداد نمایش آگهی شما شود. چاره چیست؟
با نرخ کلیک‌ خور (CTR) شروع کنید. کلیدواژه‌ هایی که CTR کمی دارند اغلب امتیاز کیفی‌شان نیز کم است. کلیک خور مناسب برای هر کلیدواژه‌ ای متفاوت است. برای یک کلیدواژه‌ عمومی ممکن است کلیک‌ خور ۱ درصد خوب به شمار آید. اما یک کلیدواژه‌ تخصصی‌تر ممکن است CTR دورقمی هم داشته باشد. کم بودن CTR یعنی تبلیغ نمایش داده می‌شود اما جست‌جو کننده ها روی آن کلیک نمی‌کنند. ممکن است:
• تبلیغ نمایش داده شده با جستار کاربر مرتبط نبوده باشد.
• تبلیغ نمایش داده شده مرتبط بوده، اما برای کاربر متقاعد کننده نبوده باشد.
فرض کنید عبارت «تبلیغات در گوگل» یکی از کلیدواژه های شماست که امتیاز کیفی و کلیک خور پایینی دارد. نخست نگاهی به متن آگهی خود بیندازید شاید تبلیغ شما مشابه نمونه زیر است:

مرکز بازاریابی اینترنتی
انجام انواع خدمات تبلیغاتی
در اینترنت، سایت‌های جستجو، گوگل
www.example.com

این متن آگهی به کلیدواژه شما منحصر نیست: در آن از اینترنت، بازاریابی، و موتورهای جست‌جو و در نهایت گوگل صحبت شده است. توجه کنید که ادوردز یک الگوریتم است و فقط کلمات را می‌شناسد. به‌ علاوه متن آگهی چندان ترغیب کننده نیست٬ هیچ ویژگی منحصر به فردی ندارد٬ پیش‌نهاد چشم‌گیری در آن مطرح نشده٬ و کاربر را برای دست به کار شدن تحریک نمی‌کند.

(ادامه دارد)  😉

درباره مهدی اسماعیل زاده

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

*

x

این مطالب را نیز ببینید!

ضوابط نوشتاری متن آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز: ضوابط نوشتاری متن آگهی (بخش نخست)

نوشتن متن تبلیغات در گوگل ادوردز شرایطی دارد که رعایت نکردن‌شان باعث تأیید نشدن آگهی ...