خانه » تبلیغات در گوگل » کلیدواژه های منفی و انطباق منفی در تبلیغات از طریق گوگل ادوردز (۲)
کلیدواژه های منفی و انطباق منفی در تبلیغات از طریق گوگل ادوردز
کلیدواژه های منفی و انطباق منفی در تبلیغات از طریق گوگل ادوردز

کلیدواژه های منفی و انطباق منفی در تبلیغات از طریق گوگل ادوردز (۲)

گفتیم که برای تبلیغات در گوگل ادوردز کلیدواژه های منفی هم چند مدل انطباق دارند. در مطلب قبل حالت پیش‌فرض که تقریباً معادل انطباق گسترده است بررسی شد. دو مدل انطباق دیگر را در این مطلب بررسی می‌کنیم.

کلیدواژه‌های منفی انطباق عبارت

در این کلیدواژه‌ها از ترکیب علامت نقل قول و منها به صورت (-“…”) استفاده می‌شود. در این حالت برای جستارهایی که در آن‌ها کلیدواژه منفی انطباق دقیق درست به همین ترتیب ظاهر شده باشد گوگل ادوردز تبلیغات شما را نمایش نخواهد داد. برای کلیدواژه (-“مروارید سیاه”) جستارهای:

  • گردن‌بند مروارید سیاه
  • کشتی مروارید سیاه

حذف می‌شوند، اما جستارهای:

  • مروارید تاهیتی سیاه
  • آب مروارید و آب سیاه

حذف نمی‌شوند.

کلیدواژه‌های منفی انطباق دقیق

در آنها از ترکیب علامت منها و کروشه استفاده می شود: (-[…]). در این حالت وقتی جستار دقیقاً با کلیدواژه منفی انطباق دقیق مطابق باشد -یعنی بدون هیچ تغییر یا کلمه‌ای پیش یا پس از آن- گوگل ادوردز تبلیغ شما را نمایش نخواهد داد. بنابراین کلیدواژه (-[مروارید سیاه]) حتا جستارهایی مانند “گردن‌بند مروارید سیاه” را حذف نمی‌کند.

این نوع خاص انطباق می‌تواند برای همه آگهی دهنده ها مفید باشد، زیرا برخی کلیدواژه ها آن قدر عمومی‌ اند یا آن قدر معانی مختلف دارند که پول در آوردن از آنها مقرون به صرفه نیست. فیلتر کردن با کلیدواژه های منفی یا کلیدواژه های منفی با انطباق وسیع ممکن است باعث شود تبلیغات شما را ادوردز برای برخی جستارهای مرتبط نیز نشان ندهد. اما کلیدواژه منفی با انطباق دقیق واقعاً منظور شما را برآورده می‌سازد. چند مثال:

کلیدواژه منفی عبارت‌های جست‌جوی نامرتبط را حذف می‌کند

  • جواهرسازی که مرواریدهای سیاه تاهیتی می‌فروشد متوجه شده که بیش‌تر جست‌جوها برای «مروارید سیاه» مربوط به کسانی است که می‌خواهند درباره کشتی کاپیتان جک اسپارو در سری فیلم‌های دزدان دریایی کاراییب مطلبی بیابند. او می‌تواند به ناچار از کلیدواژه‌ی (-[مروارید سیاه]) استفاده کند. اگر از کلیدواژه (-“مروارید سیاه”) استفاده می‌کرد جستارهای “مروارید سیاه تاهیتی” نیز فیلتر می‌شدند و او از تبلیغات ادوردزش نفعی نمی‌برد.
  • یک فروشنده شیشه -یعنی همین شیشه هایی که شکستنی است- مجبور شده از کلیدواژه (-[شیشه]) استفاده کند. ظاهراً شیشه معانی خیلی خاصی دارد که به کسب و کار او تا جایی که ما اطلاع داریم هیچ ربطی ندارد.
  • یک مزون عروس متوجه می‌شود که ترافیک گوگل ادوردز او اخیراً بدون آن‌که منفعتی برایش داشته باشد زیاد شده است. او کلیدواژه (-[ساق‌دوش‌ها]) را به کار می‌برد، زیرا این کلمه در یکی دو سال گذشته فقط به فیلمی با همین نام اشاره داشته و عمده جست‌جوکننده هایی که  روی تبلیغات گوگلی او کلیک کرده اند کاربران بی‌دقتی بوده اند که در اصل دنبال این فیلم یا اطلاعاتی درباره آن بوده اند.

درباره مهدی اسماعیل زاده

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*


*

x

این مطالب را نیز ببینید!

ضوابط نوشتاری متن آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز: ضوابط نوشتاری متن آگهی (بخش نخست)

نوشتن متن تبلیغات در گوگل ادوردز شرایطی دارد که رعایت نکردن‌شان باعث تأیید نشدن آگهی ...