خانه » تبلیغات در گوگل » مدل‌های انطباق کلیدواژه های تبلیغی در گوگل ادوردز (۴): انطباق دقیق
مدل‌های انطباق کلیدواژه های تبلیغی در گوگل ادوردز
مدل‌های انطباق کلیدواژه های تبلیغی در گوگل ادوردز

مدل‌های انطباق کلیدواژه های تبلیغی در گوگل ادوردز (۴): انطباق دقیق

«انطباق دقیق» (Exact Match) محدود کننده ترین گزینه انطباق برای تبلیغات در گوگل ادوردز است.

با قرار دادن کل کلیدواژه در داخل کروشه […] می‌توان نوع انطباق دقیق را برای آن تعریف کرد. در این حالت تنها وقتی که عبارت جست‌جو با کلیدواژه انطباق کامل داشته باشد، یعنی تطابق حرف به حرف، بدون هیچ کاراکتر یا کلمه اضافی قبل یا بعد از آن، آگهی شما فعال می‌شود. حال اگر کلیدواژه شما [برنامه سینماها] باشد، آگهی شما تنها با همین عبارت فعال می‌شود و عبارت‌هایی نظیر:

  • برنامه های سینما
  • برنامه سینماهای تهران
  • جدول نمایش سینما

هیچ کدام به آگهی شما مرتبط تشخیص داده نمی‌شوند، مگر آن‌که آن‌ها را هم جداگانه به عنوان کلیدواژه معرفی کرده باشید. هم‌چنین نمی‌توان تنها یک بخش از یک کلیدواژه را تحت مدل انطباق دقیق قرار داد: بنابراین کلیدواژه «[برنامه] سینماها» پذیرفته نیست.

در انطباق دقیق باید جستار کاربر و کلیدواژه شما یکی باشد

این مدل انطباق به آگهی دهنده کنترل کامل بر روی جستارهای مرتبط با آگهی اش می‌دهد، در نتیجه برای کنترل محدوده انطباق احتیاجی به کلیدواژه های منفی نیست و در محاسبه مرتبط بودن آگهی با جستار کاربر امتیاز بالایی دریافت می‌کنید؛ دلیل آن هم واضح است، در انطباق دقیق این دو دقیقاً یکی اند.

اما از جنبه دیگر اگر تمام شکل‌ها و حتی اشتباهات تایپی معمول برای کلیدواژه تان را هم به عنوان کلیدواژه معرفی نکرده باشید آگهی‌تان برای شکل‌های دیگر کلمه به نمایش در نخواهد آمد که ممکن است در بازده آگهی‌تان تأثیر منفی داشته باشد. این جاست که می توانید دقیقاً مانند انطباق عبارت عمل کنید و در تنظیمات کمپین از گزینه های انطباق کلیدواژه گزینه «Include plurals, misspellings, and other close variants» را انتخاب کنید. تأثیر آن همان است که در مطلب قبل برای انطباق عبارت گفتیم٬ یعنی اشتباهات تایپی٬ جمع و مفرد و از این قبیل اشکال کلیدواژه هم به عنوان انطباق دقیق پذیرفته خواهند شد.

درباره مهدی اسماعیل زاده

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*


*

x

این مطالب را نیز ببینید!

ضوابط نوشتاری متن آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز: ضوابط نوشتاری متن آگهی (بخش نخست)

نوشتن متن تبلیغات در گوگل ادوردز شرایطی دارد که رعایت نکردن‌شان باعث تأیید نشدن آگهی ...