خانه » تبلیغات در گوگل » تبلیغات در گوگل ادوردز: ضوابط محتوایی متن آگهی (بخش نخست)
ضوابط محتوایی متن آگهی
ضوابط محتوایی متن آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز: ضوابط محتوایی متن آگهی (بخش نخست)

سیاست‌های آگهی‌های گوگل ادوردز

علاوه بر الزامات فنی، تبلیغات گوگل باید از لیست گسترده‌ای از خطوط راهنمای انتشار نیز تبعیت کنند. بیش‌تر این قواعد بدیهی‌اند، اما بررسی این سیاست‌ها پیش از راه‌اندازی تبلیغات مفید است. اگر آگهی‌یی یکی از این سیاست‌ها را نقض کند، گوگل ادوردز به آن برچسب  «تأیید نشده» (Disapproved) می‌زند و تبلیغ نمی‌تواند نمایش داده شود. وقتی مشکل را حل کنید و آگهی‌تان را مجدداً ثبت کنید، تازه ادورز آن را برای مشارکت در فرآیند مناقصه «واجد شرایط» (Eligible) تشخیص خواهد داد. اما اگر گوگل تشخیص دهد که نقض مقررات صورت گرفته جدی است یا اگر آگهی‌ها مکرراً مهر عدم تأیید بخورند، ممکن است گوگل حساب شما را تعلیق (Suspend) کند یا فعالیت شما را در ادوردز ممنوع (Banned) کند. گاهی می‌بینید که آگهی‌یی مورد یا مواردی از سیاست‌های انتشار تبلیغات گوگل را نقض کرده ولی تأیید شده است، احتمالاً این آگهی از زیر دست فرآیند کنترل خودکار تبلیغات در رفته است. ادوردز از گروه‌هایی از افراد نیز برای بررسی دستی تبلیغات استفاده می‌کند و اختمالاً  این آگهی‌ها در نهایت دچار مشکل عدم تأیید خواهند شد.

برای مشاهده به‌روزترین صورت این مقررات می‌توانید به «مرکز راهنمای ادوردز» (AdWords Help Center) بخش «مرکز سیاست‌های ادوردز» (AdWords Policy Center) مراجعه کنید.

برخی از این مقررات که در محتوای آگهی تأثیرگذارترند در ادامه آمده است:
  • مردم را گمراه نکنید: ادوردز لازم می‌داند که متن تبلیغات دقیقاً نمایش‌دهنده‌ی محتوای صفحه‌ی فرود باشد. اگر جست‌جوکننده به دنبال «اسباب‌بازی‌های چوبی برای بچه‌ها» باشد و روی آگهی «اسباب‌بازی‌های چوبی دست‌ساز» کلیک کند، صفحه‌ی نهایی باید نشان‌دهنده‌ی محصولات مورد انتظار کاربر باشد. اگر این صفحه چیز دیگری را به کاربر نشان دهد، مثلاً فروش کتابی درباره‌ی مهارت‌های فرزندداری، ممکن است آگهی رد شود.

 

  • مؤدب باشید: در تبلیغات‌تان در گوگل -و البته هر جای دیگری- از کلمات نامناسب، ناسزا و کلماتی که برای درج‌شان مجبور به خودسانسوری می‌شوید استفاده نکنید.

 

  • اگر در برابر رقیب‌تان ادعایی می‌کنید برای آن دلیل داشته باشید: اگر در آگهی‌هایتان ادعا می‌کنید که از یک رقیب خاص بهترید، باید در صفحه‌ی نهایی‌تان دقیقاً توضیح دهید که چرا ادعایتان درست است. مثلاً ممکن است یک جدول که محصولات و سرویس‌هایتان را با رقیب مورد نظر در آن مقایسه کرده‌اید ارائه دهید یا این ادعا را دقیقاً تجزیه و تحلیل نمایید. در غیر این صورت ادعایتان را در متن تبلیغ مطرح نکنید.

 

  • برای ادعای برتری مطلق‌تان دلیل داشته باشید: ادعا نکنید از همه بهترید مگر این‌که فرد دیگری این را گفته باشد -و منظور از این فرد دیگر رضایت‌نامه‌های مشتریان خودتان یا تعریف‌های مادرتان نیست. اگر در تبلیغات‌تان ادعای برتری مطلق می‌کنید یک طرف ثالت معتبر باید این ادعا را تأیید کرده باشد و گواهی این طرف ثالث باید در صفحه‌ی فرودتان وجود داشته باشد. مثلاً اگر در نظرسنجی از خوانندگان روزنامه‌ی محلی شهر اهواز در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید شما را به عنوان بهترین انتخاب کرده‌اند، می‌توانید از عبارت مثلاً «بهترین در اهواز» در متن تبلیغات‌تان در گوگل استفاده کنید. صفحه‌ی نهایی باید به عنوان کسب‌شده اشاره کند و ترجیحاً یک پیوند به مرجع این ادعا داشته باشد. در غیر این صورت بهتر است چنین ادعایی نکنید.

درباره مهدی اسماعیل زاده

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*


*

x

این مطالب را نیز ببینید!

اصول نوشتن متن آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز: اصول نوشتن متن آگهی (بخش دوم)

به طور خلاصه مشخصات متن یک آگهی در گوگل ادوردز به ترتیب زیر است: عنوان ...