خانه » تبلیغات در گوگل » مدل‌های انطباق کلیدواژه های تبلیغی در گوگل ادوردز (۱): انطباق گسترده یا وسیع
انطباق گسترده یا وسیع
انطباق گسترده یا وسیع

مدل‌های انطباق کلیدواژه های تبلیغی در گوگل ادوردز (۱): انطباق گسترده یا وسیع

در تبلیغات گوگل ادوردز مدل انطباق پیش‌فرض برای کلیدواژه ها «انطباق گسترده» (Broad Match) است.

وقتی کلمه یا عبارتی بدون هیچ علامت خاصی به عنوان یک کلیدواژه در گروه آگهی اضافه می‌شود، گوگل ادوردز آن را به عنوان کلیدواژه ای با مدل انطباق گسترده می‌بیند. این مدل انطباق بسیار گشاده دست است! با این مدل انطباق، ادوردز آگهی‌ها را در صورتی که:

انطباق وسیعجستار کاربر با کلیدواژه دقیقاً منطبق باشد
شکل‌های مختلفی از کلیدواژه مثل جمع و مفرد و مشتقات آن جست‌جو شود
کلیدواژه همراه با اشتباه تایپی وارد شده باشد
کلمه های کلیدواژه جا به جا شده باشند
در جستار از واژه های مرتبط استفاده شده باشد

نشان می‌دهد.

تشخیص واژه های مرتبط را الگوریتم «فناوری انطباق گسترش یافته گوگل» (Google’s Expanded Match Technology) انجام می‌دهد. به طور خلاصه در انطباق گسترده تا زمانی که عبارت جست‌جو با کلیدواژه ها مرتبط باشد از نظر گوگل منطبق محسوب می‌شود. ترتیب واژه ها برای کلیدواژه های تحت مدل انطباق گسترده مهم نیست و ممکن است عبارت جست‌جو شامل کلمه هایی اضافه بر کلیدواژه نیز باشد.
مثلاً کلیدواژه انطباق گسترده «کفش‌های سفارشی» ممکن است با عبارت‌های جست‌جویی مانند:

  • کفش سفارشی
  • سفارش کفش
  • چه نوع کفشی را برای مراسم رسمی سفارش می‌کنید؟
  • سفارش عمده جاکفشی!

فعال شود.

این نوع انطباق مزایا و معایبی دارد. مزیت آن این است که آگهی دهنده با زحمت کم‌تری می‌تواند آگهی اش را برای عبارت‌های جست‌جوی مرتبط زیادی نشان دهد. مثلاً کلیدواژه «کفش‌های سفارشی» را ممکن است عبارت‌هایی مانند «کفش‌های دست‌ساز» یا «کفش‌های هر لنگه یک رنگ سفارشی!» نیز فعال کنند٬ که اگر آگهی دهنده واقعاً چنین کفش‌هایی تولید کرده باشد خیلی هم خوب است! اما همین مزیت می‌تواند عیب آن نیز باشد. مثلاً اگر آگهی برای جستارهایی مانند «جاکفشی سفارشی» یا «سفارش چرم کفش» نیز فعال شود، اگرچه از نظر فناوری انطباق گسترش یافته این عبارت‌ها مرتبط به نظر برسند، ممکن است با کسب و کار آگهی دهنده ارتباطی نداشته باشند.
برای پرهیز از نشان دادن آگهی برای جستارهایی که آگهی دهنده نامرتبط تشخیص می‌دهد، باید از لیست حاوی کلیدواژه های منفی به عنوان فیلتر کننده استفاده شود. در مورد کلیدواژه های منفی هم به موقع در ادامه بجث مدل‌های انطباق صحبت خواهیم کرد.

درباره مهدی اسماعیل زاده

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*


*

x

این مطالب را نیز ببینید!

ضوابط نوشتاری متن آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز: ضوابط نوشتاری متن آگهی (بخش نخست)

نوشتن متن تبلیغات در گوگل ادوردز شرایطی دارد که رعایت نکردن‌شان باعث تأیید نشدن آگهی ...