خانه » تبلیغات در گوگل » تبلیغات در گوگل ادوردز: اصول نوشتن متن آگهی (بخش نخست)
اصول نوشتن متن آگهی
اصول نوشتن متن آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز: اصول نوشتن متن آگهی (بخش نخست)

مانند بیش‌تر آگهی‌های تجاری برای بسیاری از آگهی دهنده هایی که برای تبلیغات از گوگل ادوردز استفاده می‌کنند، نوشتن متن تبلیغات و تعیین شعارهای تبلیغاتی اصلاً کار دل‌پذیری نیست. با این حال متن آگهی بسیار مهم است. جست‌جو کننده به دنبال پاسخی برای سؤال خود یا راه حل مشکل خود است. اگر کسب و کار شما می‌تواند این خواسته او را برآورده سازد، از طریق متن آگهی فرصت دارید او را به بازدید از وب‌سایت‌تان ترغیب کنید.

دادن توصیفی متقاعد کننده از محصول یا سرویس مورد نظر در محدوده ۱۳۰ کاراکتر با احتساب URL نمایش داده شده، که بدون آن فقط ۹۵ کاراکتر دارید، کاری دشوار است. شما فقط با دیگر آگهی دهنده های ادوردز رقابت نمی‌کنید بلکه باید با نتایج جست‌جوی طبیعی گوگل و گاه با نتایج کسب و کارهای محلی (نتایج سرویس مکان‌های گوگل) نیز رقابت کنید. در یک صفحه نتایج جست‌جوی شلوغ با امکان انتخاب‌های زیاد آگهی شما باید منحصر به‌ فرد باشد و خوب جلب نظر کند و البته جست‌جو کننده را قانع کند که وب‌سایت شما همان چیزی است که می‌خواهد یا در او این میل را ایجاد کند که به سایت حداقل سرکی بکشد. اگر این اتفاق بیفتد و کاربر روی تبلیغ ادوردز شما در صفحه نتایج جست‌جوی گوگل کلیک کند آگهی کار خود را کرده است. باقی کار با جذابیت سایت شما و کیفیت خدماتی که سایت‌تان به مشتری پیش‌نهاد می‌کند.

متن یک آگهی گوگل ادوردز از چهار سطر تشکیل می‌شود:

  • سطر اول سرخط (Headline) یا عنوان یا تیتر آگهی (Title) است، که می‌تواند با احتساب فاصله ها تا ۲۵ کاراکتر باشد.
  • دو سطر بعدی که «سطر توصیف اول» (Description Line 1) و «سطر توصیف دوم» (Description Line 2) نامیده می‌شوند هر کدام با احتساب فاصله ها می‌توانند تا ۳۵ کاراکتر داشته باشند. این سطرها ویژگی‌های محصول یا سرویس شما را بیان می‌کنند.
  • سطر بعدی «URL نمایشی» (Display URL) است که می‌تواند تا ۳۵ کاراکتر باشد. این معمولاً آدرس سایت یا بخشی از سایت‌تان است.
  • برای تکمیل آگهی باید بخش دیگری نیز اضافه کنید که به آن «URL مقصد» (Destination URL) می‌گویند و مشخص می‌کند که کلیک کاربران روی آگهی شما به چه بخشی از وب‌سایت‌تان منتهی می‌شود. گاهی به این صفحه «صفحه فرود» (Landing Page) نیز می‌گویند. URL مقصد می تواند تا ۱۰۲۴ کاراکتر باشد.

درباره مهدی اسماعیل زاده

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

*

x

این مطالب را نیز ببینید!

ضوابط نوشتاری متن آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز: ضوابط نوشتاری متن آگهی (بخش نخست)

نوشتن متن تبلیغات در گوگل ادوردز شرایطی دارد که رعایت نکردن‌شان باعث تأیید نشدن آگهی ...