خانه » سوالات متداول

سوالات متداول

چرا ثمین ادوردز را انتخاب کنیم؟

چرا ثمین ادوردز را انتخاب کنیم؟

ثمین ادوردز، اولین مرکز تخصصی آموزش، مشاوره وانجام تبلیغات در گوگل می باشد که فعالیت خود را از سال ۸۹ آغاز نموده است . ما تا به امروز بیش از ۶۰ مقاله تخصصی در زمینه تبلیغ در گوگل با هدف آموزش کاربران ایرانی در مرکز آموزش سایت منتشر نموده ایم. با توجه به سابقه ما در زمینه مشاوره و آموزش، این اطمینان به شما داده می شود که ما بهترین ها را برای مدیریت کمپین های تبلیغاتی شما داریم.

آیا ثمین ادورز، تنها نماینده رسمی تبلیغات در گوگل ایران است؟

آیا ثمین ادورز، تنها نماینده رسمی تبلیغات در گوگل ایران است؟

خیر. شرکت گوگل هیچ نمایندگی رسمی در ایران ندارد. شرکت گوگل بدلیل تحریم های موجود هیچ خدمات نمایندگی به شرکتهای ایرانی در زمینه تبلیغات گوگل ارائه نمی دهد. ثمین ادورز نماینده رسمی اجرای تبلیغات کلیکی گوگل از طریق دفتر خود در نروژ می باشد .

تبلیغ در گوگل چیست؟

تبلیغ در گوگل چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز (Google AdWords) مناسبترین روش و مؤثرترین روش تبلیغات اینترنتی است. به کمک تبلیغات در گوگل آگهی وب سایت شما متناسب با بودجه ماهانه و روزانه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل و سایتهای مرتبط با آن برای کلمه های کلیدی مرتبط به سایت و کسب و کارتان نمایش داده می شود. وب ثمین با توجه به زمینه کاری شما، کلمه های کلیدی و متن تبلیغات مورد نظر شما، وضعیت سایت شما و بودجه ای که برای کار تبلیغات در نظر گرفته اید تبلیغات کلیکی شما در گوگل را برایتان مدیریت می کند. برای مشاوره و برنامه ریزی کمپین تبلیغات در گوگل خود و اطلاع از تعرفه ها با ما تماس بگیرید.

مزایای تبلیغات در گوگل

مزایای تبلیغات در گوگل

  • قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل.
  • مدیریت کامل هزینه های روزانه و ماهانه بر اساس موقعیت نمایش تبلیغ سایت در نتایج جستجوی گوگل.
  • امکان تعیین هزینه برای هر کلیک.
  • دریافت هزینه تنها به ازای کلیک کاربران بر روی آگهی. گوگل برای نمایش آگهی هزینه ای دریافت نمی کند.
  • نمایش هدفمند آگهی برای مشتریان و کسانی که به دنبال کالا و خدمات شما هستند.
  • تعیین کلمه های کلیدی هدف. آگهی شما تنها برای کاربرانی نمایش داده می شود که این کلمه های مرتبط را جستجو کنند. تعداد این کلمه ها عملاً می تواند نامحدود باشد.
  • امکان تغییر متن آگهی و سایر مشخصات آن در طول دوره نمایش.
  • گزارشگیری روزانه و هفتگی از میزان بازدید و هزینه ها.
  • امکان تعیین کشورهایی که تبلیغات در آنها نمایش داده شود، تعیین زبانهایی که تبلیغ شما برای آنها نمایش داده می شود، تعیین ساعات نمایش، تعیین میزان تعرفه برای نمایش در هر یک از ساعات روز، تعیین صفحه ای که بازدید کنندگان می بینند.

محل نمایش تبلیغات گوگل ادوردز

محل نمایش تبلیغات گوگل ادوردز

تبلیغات ادوردز در سه جای صفحه ممکن است قرار بگیرند:

  • با رنگ متفاوت در بالای صفحه
  • به صورت ستونی در سمت راست صفحه
  • با رنگ متفاوت در پایین صفحه
محل نمایش تبلیغات در گوگل

محل نمایش تبلیغات در گوگل

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

آیا امکان نمایش تبلیغ فقط در کشور ایران وجود دارد؟

آیا امکان نمایش تبلیغ فقط در کشور ایران وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد. ثمین ادورز با استفاده از دانش فنی خود این امکان را برای شما به بهترین نحو ایجاد می کند.

مدت زمان فعال شدن نمایش تبلیغات در گوگل چقدرمی باشد؟

مدت زمان فعال شدن نمایش تبلیغات در گوگل چقدرمی باشد؟

پس از سفارش، تقریبا تبلیغات ظرف ۱۵ دقیقه فعال شده و در موتورهای جستجو قابل نمایش می باشد.

آیا در تعداد کلمات کلیدی برای تبلیغ در گوگل محدودیتی وجود دارد؟

آیا در تعداد کلمات کلیدی برای تبلیغ در گوگل محدودیتی وجود دارد؟

خیر. هیچ محدودیتی در تعداد کلمات کلیدی وجود ندارد. اما قبل از انتخاب کلمات کلیدی پیشنهاد می شود مطلب زیر را مطالعه کنید:

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

کاربران چه را جست‌جو می‌کنند؟

کاربران چه را جست‌جو می‌کنند؟

نمایش تبلیغات شما در گوگل ادوردز وابستگی کامل به انطباق جست‌جوی کاربر با کلیدواژه های آگهی دهنده دارد. خوب است به انگیزه های کاربران برای جست‌جو در گوگل بپردازیم. وقتی انگیزه های کاربران مشخص شد تحقیق برای انتخاب کلیدواژه های مناسب آغاز می‌شود و حساب تبلیغاتی ادوردز بر اساس کلیدواژه های انتخابی سازمان می‌یابد.

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

آیا امکان نمایش تبلیغ فقط در زمان های مشخص شده بطور خودکار وجود دارد؟

آیا امکان نمایش تبلیغ فقط در زمان های مشخص شده بطور خودکار وجود دارد؟

بله. این امکان وجود دارد. می توانیم با انجام تنظیمات خاص، تبلیغات شما را در ساعت های مشخص از روز نمایش دهیم یا مثلا در روزهای خاض اصلاً تبلیغات شما نمایش داده نشود.

آیا امکان توقف تبلیغات در هر بازه زمانی توسط ما وجود دارد؟

آیا امکان توقف تبلیغات در هر بازه زمانی توسط ما وجود دارد؟

بله. هر وقت شما تمایل داشته باشید با ارسال درخواست به واحد پشتیبانی یا تماس تلفنی در اسرع وقت تبلیغات شما متوقف می شود و با ارسال درخواست دوباره هر زمانی که بخواهید تبلیغات شما دوباره فعال می گردد.

چگونه مینوانم از وضغیت کمپین تبلیغاتی خود مطلع شویم؟

چگونه مینوانم از وضغیت کمپین تبلیغاتی خود مطلع شویم؟

گزارش عملکرد کمپین تبلیغات شما به صورت زوزانه، هفتگی و ماهانه به ایمیل شما بطور خودکار ارسال می گردد.

اصول نوشتن متن آگهی چگونه است؟

اصول نوشتن متن آگهی چگونه است؟

به طور خلاصه مشخصات متن یک آگهی در گوگل ادوردز به ترتیب زیر است:

عنوان اول تبلیغ                     حداکثر ۳۰ کاراکتر، شامل فاصله‌ها

عنوان دوم تبلیغ                   حداکثر ۳۰ کاراکتر، شامل فاصله‌ها

توضیحات                            حداکثر ۸۰ کاراکتر، شامل فاصله‌ها

URL نمایشی                      حداکثر ۳۵ کاراکتر

URL مقصد                         حداکثر ۱۰۲۴ کاراکتر  

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

آیا در صورت مشاهده تبلیغ و کلیک نکردن برروی آن، هزینه ای از بودجه تبلیغات ما کسر می شود؟

آیا در صورت مشاهده تبلیغ و کلیک نکردن برروی آن، هزینه ای از بودجه تبلیغات ما کسر می شود؟

خیر. هیچ هزینه ای کسر نمی شود. فقط در صورتیکه بر روی تبلیغ کلیک کنید هزینه کسر می شود.

در صورت انجام کلیک های تکراری و عمدی توسط رقبا برروی آگهی هزینه ای از ما کسر می شود؟

در صورت انجام کلیک های تکراری و عمدی توسط رقبا برروی آگهی هزینه ای از ما کسر می شود؟

سیستم تبلیغات در گوگل یکی از منابع اصلی کسب درآمد توسط کمپانی گوگل می باشد در نتیجه از آن بطور ویژه مراقبت می کند. پاسخ به سوال شما خیر می باشد. گوگل تمامی این کلیک ها را رهگیری می کند و در صورت کسر هزینه آن را به بودجه شما عودت می دهد.

 

مزایده گوگل ادوردز: روش رتبه بندی تبلیغات در گوگل

مزایده گوگل ادوردز: روش رتبه بندی تبلیغات در گوگل

انتخاب تبلیغات برای نمایش در گوگل ادوردز بر اساس یک مزایده (Auction) است که به شکل زمان‌—– واقعی -یعنی هر بار که کاربری در گوگل جست‌جویی انجام می‌دهد- برگزار می‌شود. تبلیغات برنده این مزایده در صفحه نتایج جست‌جوی گوگل به نمایش در می‌ آیند. آگهی برنده‌ ای که رتبه بالاتری داشته باشد نسبت به دیگر آگهی‌ها جای بهتری در صفحه نصیبش می‌شود.
نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز بر اساس مزایده است
محاسبات این مزایده در چند میلی‌ ثانیه انجام می‌شود و کاربر در حین جست‌جو اصلاً متوجه نمی‌شود که ادوردز در میان میلیون‌ها کلیدواژه به دنبال یافتن مناسب‌ترین تبلیغات برای نشان دادن در صفحه نتایج جست‌جو بوده است.
وقتی کاربری در گوگل جست‌جو می‌کند، ادوردز عبارت جست‌جوی او را با کل کلیدواژه های موجود در حساب‌های آگهی دهندگانش مقایسه می‌کند و تشخیص می‌دهد که کدام کلیدواژه‌ ها با جستار این کاربر انطباق دارند یا به آن نزدیکند. هر انطباق به معنی ورود یک آگهی به رقابت برای نمایش داده شدن در صفحه نتایج است. ادوردز برای هر کلیدواژه -باز هم به شکل زمان واقعی- یک «امتیاز کیفی» (Quality Score) محاسبه می‌کند تا مشخص شود کدام کلیدواژه ها کیفیت لازم را برای مشارکت در مزایده دارند. در این محاسبه فاکتورهای زیادی شامل:
• نرخ کلیک‌ خور کلیدواژه
• میزان ارتباط (Relevance) متن تبلیغ با جٌستار کاربر
• کیفیت صفحه فرود (Landing Page) -صفحه فرود صفحه ای است که کاربر پس از کلیک روی آگهی در نهایت مشاهده خواهد کرد-
دخالت دارند.

مزایده گوگل ادوردز: محاسبه رتبه تبلیغات

مزایده گوگل ادوردز: محاسبه رتبه تبلیغات

برای نمایش تبلیغات در گوگل الگوریتم گوگل ادوردز در مرحله نخست هم‌زمان با جست‌جوی کاربر با محاسبه یک امتیاز کیفی آگهی‌های واجد شرایط برای شرکت در مزایده یعنی آگهی‌های نامزد شده برای نمایش داده شدن در صفحه نتایج جست‌جو را تعیین می‌کند. سپس ادوردز برای آگهی‌های نامزد نمایش یک امتیاز کیفی دوم محاسبه می‌کند که در آن کیفیت صفحه فرود نقشی ندارد. ادوردز این امتیاز دوم را برای رتبه بندی آگهی‌ها لازم دارد.

امتیاز کیفی دوم در ماکزیمم بید کلیدواژه ضرب می‌شود و رتبه آگهی (Ad Rank) مربوط به آن کلیدواژه به دست می‌آید. رتبه آگهی یک عدد است و معنی آن رتبه به معنی آشنای آن -رتبه یک٬ رتبه دو و…- نیست؛ بر عکس هرچه مقدار آن بیش‌تر باشد آگهی جایگاه بهتری در صفحه نتایج خواهد داشت. تبلیغ مربوط به کلیدواژه‌ای که بالاترین رتبه را داشته باشد، در بالاترین جای نمایش آگهی در صفحه نتایج جست‌جوی گوگل نمایش داده می‌شود. تبلیغات برنده‌ ای که کلیدواژه‌ شان رتبه‌ های بعدی را دارند نیز به ترتیب رتبه نمایش داده می‌شوند.
گوگل برای افزایش کیفیت تبلیغاتش کوشیده به مرتبط بودن کلیدواژه با عبارت جست‌جو و کیفیت صفحه‌ی فرود در تعیین امتیاز کیفی و رتبه‌ بندی آگهی‌ها وزن بیش‌تری بدهد. در نتیجه فرمول واقعی محاسبه‌ رتبه اندکی با آن‌چه گفتیم -یعنی عملیات ضرب بید در امتیاز کیفی- متفاوت است. اگرچه این اصلاح فرمول در شبکه شرکای جست‌جوی گوگل و شبکه نمایش گوگل اعمال نمی‌شود و همان عمل ضرب در آن موارد به کار می‌رود.

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

امتیاز کیفی (Quality Score) یا QS چیست؟

امتیاز کیفی (Quality Score) یا QS چیست؟

امتیاز کیفی (Quality Score) یا QS یکی از مهم‌ترین اعدادی است که در حساب تبلیغات گوگل ادوردز خود با آن برخورد می‌کنید. از نظر گوگل امتیاز کیفی معیاری است برای سنجش سودمندی آگهی برای جستجوکننده. امتیاز کیفی مقداری است که به شکل پویا و هر مرتبه که کاربری در گوگل جست‌جویی انجام می‌دهد که با یکی از کلیدواژه‌ های شما مطابقت دارد از نو محاسبه می‌شود.

مقدار امتیاز کیفی از ۱ تا ۱۰ تغییر می‌کند. محدوده کیفی ۱ تا ۴ ضعیف شمرده می‌شود، امتیاز ۵ تا ۷ بد نیست و امتیاز ۸ تا ۱۰ عالی است.

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

هزینه هر کلیک چقدر است؟

هزینه هر کلیک چقدر است؟

نمایش تبلیغات در گوگل از طریق ادوردز امتیاز کیفی هم‌پایه هربنه ماکزیموم اهمیت دارد. حتی ممکن است در مزایده با هزینه کم‌تر ولی کیفیت بیش‌تر، رتبه‌ی بهتری به دست بیاید. هم‌چنین بالا بودن امتیاز کیفی در کاهش هزینه واقعی آگهی‌های شما مؤثر است. می‌خواهیم در مثال زیر نشان دهیم این اتفاق چطور ممکن است بیفتد.

مقداری که برای یک کلیک می‌پردازید – هزینه‌ واقعی (Actual Cost) به ازای هر کلیک- با فرمولی به نام «محاسبه گر تخفیف ادوردز» (AdWords Discouner) به دست می‌آید. ماگزیمم هزینه بیش‌ترین مبلغی است که شما مایلید برای یک بار کلیک شدن روی تبلیغ‌تان بپردازید، اما هزینه واقعی اغلب کم‌تر از این مقدار است و به روش زیر حساب می‌شود:

هزینه واقعی به ازای کلیک = [(رتبه آگهی پایین‌تر از شما) ÷ (امتیاز کیفی خودتان)] + (۱ سنت)

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

نرخ کلیک‌ خور (CTR) چیست؟

نرخ کلیک‌ خور (CTR) چیست؟

نرخ کلیک‌ خور (CTR): مهم‌ترین فاکتور مؤثر در تعیین امتیاز کیفی است. CTR هر چه  بالاتر، بهتر. ادوردز به آگهی‌ها و کلیدواژه‌ هایی که کلیک‌ خور بیش‌تری دارند با افزایش امتیاز کیفی پاداش می‌دهد. هر کلیک نشانه‌ این است که آگهی و کلیدواژه برای کاربر متقاعد کننده و مرتبطند و گوگل برای پول در آوردن به همین کلیک‌ها وابسته است. هر کلیک مثل یک رأی به نفع آگهی و کلیدواژه مربوط است.با نرخ کلیک‌ خور (CTR) شروع کنید. کلیدواژه‌ هایی که CTR کمی دارند اغلب امتیاز کیفی‌شان نیز کم است. کلیک خور مناسب برای هر کلیدواژه‌ ای متفاوت است. برای یک کلیدواژه‌ عمومی ممکن است کلیک‌ خور ۱ درصد خوب به شمار آید. اما یک کلیدواژه‌ تخصصی‌تر ممکن است CTR دورقمی هم داشته باشد. کم بودن CTR یعنی تبلیغ نمایش داده می‌شود اما جست‌جو کننده ها روی آن کلیک نمی‌کنند.

CTR یا Click Through Rate از نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش تبلیغ شما در نتایج جستجو بدست می آید. اگر CTR  هرچه مقدار بیشتری را نمایش دهد بیانگر آن است که نتایج نشان داده شده برای کاربران مطلوب تر بوده است. برای همین است موتور های جستجو کننده CTR  را یکی از معیار های خود برای تعیین رتبه سایت قرار داده اند.

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

چه عواملی در کیفیت نمایش تبلیغات شما در گوگل موثر است؟

چه عواملی در کیفیت نمایش تبلیغات شما در گوگل موثر است؟

فاکتورهای متعددی در محاسبه امتیاز کیفی کلیدواژه های تبلیغاتی گوگل ادوردز مؤثرند؛ برخی از آن‌ها را شما می‌توانید ارتقا دهید و برخی از کنترل شما خارجند. وزن و تأثیر دقیق هر کدام از این فاکتورها را گوگل به طور مشخص اعلام نمی‌کند، زیرا مدل‌های محاسبه امتیاز کیفی پیچیده و متغیر است و به بازده هر آگهی برای هر جستار وابسته است. هم‌چنین برای شبکه‌ های مختلف ادوردز فاکتورهای مؤثر در محاسبه متفاوتند. خوش‌بختانه اطلاعات کافی در مورد این عوامل وجود دارد.در زیر این فاکتورها به ترتیب برای هر نوع آگهی توضیح داده شده‌ اند.

  • نرخ کلیک‌ خور (CTR)
  • مرتبط بودن تبلیغ (Ad Relevance)
  • مرتبط بودن جستار (Search Query Relevance)
  • سوابق حساب کاربری ادوردز
  • URL نمایشی (Display URL)
  • کیفیت صفحه‌ی فرود
  • بازده جغرافیایی
  • دیگر فاکتورهای مرتبط

توضیحات کامل را در لینک روبرو مطالعه کنید: اطلاعات بیشتر

 

بازدیدکنندگان گرامی: از طریق فرم زیرمی توانید هر سوالی در مورد تبلیغات در گوگل دارید را مطرح کنید. تلاش ما بر این است که در کوتاهترین زمان به سوالات شما پاسخ دهیم.

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

سوال شما

کد امنیتی
captcha